Friday, July 3, 2009

Azizan lebih berpendirian dari yang lain.

Dalam mengamati kancah politik negara, berbagai isu di timbulkan dan kebelakangan ini tumpuan dijurus kepada perkembangan ikatan Pakatan Rakyat yang baru satu tahun empat bulan, bermacam macam ketidakstabilan dan tiada persefaham telah terdedah. Ibarat mulut tempayan boleh ditutup, tetapi tidak mulut manusia.

Memerhati pada isu isu yang telah menjadi bualan semasa, antara yang konsisten dengan satu satu keputusan dan berpendirian adalah Menteri Besar negeri Jelapang Padi Datuk Seri Azizan.

Azizan telah memperlihatkan lebih berpendirian bukan sahaja tegas dalam satu satu keputusan juga cara beliau berpolitik tidak menggunakan cara "character assassination" dan tidak pula suka menyalahkan siapa.Sebagai seorang pemimpin walau apu pun ideologi politiknya dan tujuan berbeza , tetapi satu satu keputusan itu seharusnya dibuat demi kepentingan majoriti dan realistik dan bukan untuk populariti atau berharap dicalun lagi. Salah atau tidak bukan masaalah aku janji PRU sekali lagi menang. Itu bukan sikap pemimpin tapi lebih pada sikap penyamun.


Contoh tempat penyembelihan babi, mungkin sudah tiba masa tempat itu sudah tidak sesuai dan patut dipindah, apa yang digembar gembur sangat. Jangan jadi macam Perak Mentri Besar ikut telunjuk DAP sampai tanah tol pun diberi hak milik sementara sampai 999 tahun. Inilah punca yang sedang berlaku diKampong Buah Pala, semuanya berpunca miliki sementara tanah orang dibuat macam sendiri punya. Kalau dibiar tempat sembelih babi ini pun akan berakhir serupa Kampong Buah Pala dan juga kawasan setinggan yang lain.


Apapun syabas! Datuk Seri, jangan terikut ikut saperti yang lain yang suka berdolak dalik sudahlah, Allah Maha Mengetahui.

2 comments:

darul ehsan today (det) said...

bagus artikel ini....

warongkopi56 said...

Terima kasih harap boleh bertukar pandangan.

warongkopi56