Thursday, July 2, 2009

Belang Belang Mula Terserlah!

Dalam tempoh masa dua hari Pakatan Rakyat terpaksa dudok berbincang tentang kerjasama parti parti didalam Pakatan Rakyat. Sungguh sungguh berwibawa!

Kenapa boleh jadi begini, dan adakah rakyat yang menyokong itu sokong, kerana mempercayai janji manis Pakatan Rakyat atau sekadar menunjuk protes terhadap salah laku Barisan Nasional atau ingin mencuba yang baru?

Pakatan rakyat dibentuk oleh tiga parti pembangkang yang berpengaruh iaitu PAS, PKR dan DAP. Ketiga tiga parti ini jika kita amati mempunyai ideologi tersendiri.

PAS masih juga berpegang kepada konsep Islam, walau pun slogannya sekarang "PAS for All", lihat sahaja apa komen Presiden PAS yang dipetik oleh Utusan Malaysia.

PKR saperti semua maklum untuk mencapai cita cita ketua umumnya sahaja yang diibaratkan,nasi sudah berada dalam tangan tunggu hendak suap,tiba tiba "CAT" dalam melarikan diri terlanggar, nasi habis bertaburan diatas lantai.

DAP, walau pun penubuhannya dikatakan sebuah parti multinational tetapi sejarah telah menunjukan parti itu adalah gantian dar parti PAP Singapura. Perjuangan parti itu pun dilihat terlalu condong kepada kaum cina sahaja dan masih memperjuangkan "Malaysian Malaysia". Lihat sahaja bila diberi peluang.
Pakatan calls emergency meeting to salva...
UMNO gagal jadi model perpaduan - Hadi
DAP pulls out of Kedah government
Hindraf chief calls Guan Eng a ‘heartl...
Kg Buah Pala: PKR youth chief raps Lim
Hindraf vs Lim: War of words continue

Saya menyerulah pada peyokong penyokong pakatan rakyat khasnya, dan kepada yang terlintas dengan dakyah mereka fikirlah beribu ribu kali pada mana mana pilihanraya kecil atau PRU 13 untuk memeberi mandat pada mereka. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna.




No comments: