Monday, July 13, 2009

Manek Urai - Akal bukan Perasaan, Selamat Mengundi

Tanggal 14 Jualai 2009, sekali lagi rakyat dikembalikan kuasa mereka dan kali ini bagi pengundi DUN Manek Urai. Dapat dilihat di kawasan tesebut, pertembungan antara PAS dan UMNO berlaku agak lebih berhemah jika dibandingkan dengan kawasan kawasan pilihanraya kecil yang lain. Adalah diharapkan dengan berbaki beberapa jam lagi untuk tempoh berkempen akan tamat, tidaklah ada insiden yang tidak diingini akan berlaku.

Walau pun PAS masih menjadi "front runner" atas sebab sebab yang sedia makluman, tetapi adalah diharapkan rakyat DUN Manek Urai yang layak mengundi lebih menggunakan akal dari perasaan. Akal menjurus kepada keimanan manakala perasaan(nafsu) menjurus kepada syaitan. Riak dan taksub adalah ajakan syaitan jangan diikuti tersiksa badan. Ikut hati mati,ikut rasa binasa.

Oleh itu rakyat DUN Manek Urai, buat pilihan dengan tenang berserta akal, biarlah semua memperolehi kebaikan didunia dan kesejahteraan diakhirat. Timbang sama rata dan sama rasa. Selamat mengundi.

2 comments:

Anonymous said...

wnasihat untuk keselamatan blog anda dari di delete secara otomatik. ambil tindakan segera. lawat blog saya di http://arifomar.blogspot.com/2009/07/selamatkan-blog-anda-ambil-tindakan.html

warongkopi56 said...

Assalamua'laikum

Terima kasih