Tuesday, August 25, 2009

PRK Permatang Pasir - Kemaafan tak kunjong tiba.

Walau apa pun bilangan majoriti yang diperolehi oleh PAS (PR), yang pasti PAS masih disokong dan BN tetap ditolak. Saperti keputusan di-Manek Urai,katalah apa pun BN masih tercari cari untuk memenanggi hati para pengundi.

Selain dari Batang Ai BN tewas dikesemua kawasan yang dipertandingkan dan saya kira di-Penanti pun BN akan menerima nasib yang sama. Dimanakah mutiara yang hilang itu dicampakan atau siapakah yang mencampakan mutiara ajaib itu. Inilah persoalannya.

Sabenarnya, setelah dicampakan atau tercampaknya mutiara itu, kekuatan Barisan Nasional turut tercampak juga maka hilanglah kilauan Barisan Nasional. Walau bagaimana sekali pun cuba digilap namun kilaian masih tidak terpancar. Apa mungkin Barisan Nasional khasnya UMNO masih salah memilih bahan penggilap atau bahan penggilap itu sudah "expired" ?

Kenapa pengundi di kawasan kawasan yang pilihanraya kecil diadakah masih tidak mahu memaafkan Barisan Nasional? Apakah sebenarnya silap dengan Barisan Nasional dan apakah sebenarnya yang dimaksudkan sebagai "MUTIARA" itu. Jika Barisan Nasional masih ingin menawan hati rakyat carilah mutiara tersebut.

No comments: