Monday, August 10, 2009

Seberkas lidi UMNO JB

Telah agak lama juga tidak kedengaran laungan kesepaduan yang bersemangat oleh ahli ahli UMNO terutama selepas piliharaya umum ke12. Syabas, kepada UMNO Bahagian Johor Bharu.

Adalah diharapkan lebih banyak sokongan kesepaduan begini di hidupkan semula di semua bahagian dan cawangan UMNO diseluruh Malaysia. Dengan menghidupkan semangat begini akan menaikan semula roma bangsa melayu bagi mertabatkan bangsa melayu yang kian terkulai oleh persepsi dakyah untuk melemahkan semangat bangsa melayu.

Walau pun masih banyak reformasi mesti dilaksanakan oleh UMNO, janganlah sesekali tunggu bangsa melayu hancur baru terkial kial hendak bertindak. Jika menunggu reformasi selesai maka terkulailah bangsa melayu. Rata rata bangsa melayu dan ugama islam diberi persepsi yang negatif dan sesekali sahaja mendapat pembelaan yang hanya ala kadar, sedangkan puak puak yang menghina begitu ghairah dan tidak lagi berlapit memberi pendapat mereka.

Apa bangsa melayu sudah ketandusan cerdik pandai untuk membela, apa bangsa melayu sudah menjadi dayus dek ketinggalan menguasai ekonomi negara, apa bangsa melayu tidak universal, apa bangsa melayu terlalu berkepentingan sendiri? Adakah peneraju bangsa melayu terlalu takut kehilangan kuasa politik dan sokongan kaum kaum lain terpaksa mendiamkan diri walau pun dihina?

1Malaysia menjadi cita cita,
Semua bangsa diajak bersama,
Melayu dihina dan dicerca,
Adakah itu matlamatnya.

Orang memberi kita merasa,
Gula diberi balasannya tuba,
Raja melayu lambang bangsa,
Raja dihina siapa pembelanya.




No comments: