Wednesday, September 30, 2009

DUN Bagan Pinang - ISA masih terbaik !

Tan Sri Isa Samad akhirnya dipilih juga oleh kepimpinan Barisan Nasional untuk PRK DUN Bagan Pinang. Banyak telah diperdebatkan keatas pemilihan ini ada ayang sokong, ada yang menentang dan tak kurang juga yang saperti lallang. Itulah resam sikap manusia yang mempunyai objektif yang tersendiri.

Walaupun DUN Bagan Pinang ini dikatakan kubu kuat Barisan Nasional tetapi dengan gelombang perubahan politik tanah air semasa, apa pun boleh berlaku.

Kenapa Isa masih menjadi pilihan? Isa pernah menjawat jawatan Mentri Besar Negeri Sembilan dalam satu tempoh yang lama ( lebih kurang 22 tahun ) dan sudah mesti dalam tempoh sedemikian memang amat mustahil jika beliau tidak menyumbang kepada kesejahteraan penduduk setempat. Kedua, Ketokohannya masih terserlah dan senang didekati dan dibawa berunding. Ketiga, beliau mendapat sokongan padu dari bahagian UMNO Telok Kemang. Keempat adalah sikap beliau sendiri,walau pun disisih dalam tempoh tiga tahun tetap setia dan patuh kepada UMNO dan tidak bertindak saperti segelintir pemimpin UMNO yang melompat dan melatah apabila tak terpilih dan bersikap saperti gila talak. Itulah Isa Samad.

Jika isu politik wang hendak dipertikaikan, pertama sekali beliau sudah pun menjalani hukuman yang dikenakan. Sebagai insan yang serba lemah kita sepatutnya menerima hakikat yang salah tetap salah tetapi yang salah itu ada juga kebaikannya. Disini mungkin kebaikan Isa melebihi kesalahanya atau Allah S.W.T masih sayangkan beliau dengan masih membuka pintu rezeki kepada beliau sebagai ujian sama ada beliau sudah bertaubat atau masih BERTAUBUAT.

Jika difikir fikir adalah lebih baik harapan diberi pada yang dikenali dari yang bersikap air tenang tetapi beribu buaya didalamnya. Apa pun setiap individu mempunyai persepsi berbagai oleh yang demikian janganlah tersalah pilih sehingga maruah agama, bangsa digadaikan. Bagi Tan Sri Isa telitilah borang pencalunan dengan betul nanti ditolak pula semasa penamaan calun. Pintu taubat masih diterima Allah sehingga waktu sakarul maut.

No comments: