Wednesday, December 30, 2009

Belum terhakis lagikah sikap 3 "L" dalam Barisan Nasional ?

Sindrom ‘3L’ jejaskan UMNO, BN
SHAH ALAM - UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu melupakan hasrat mengambil alih Selangor daripada Pakatan Rakyat (PR) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sekiranya.. » selanjutnya

Pendapat saya, apa pun kebenarannya ambillah sebagai teguran dan nasihat ikhlas dari pemberinya. Buanglah stigma yang sentiasa dianggap ada kepada Barisan Nasional dan khasnya UMNO iaitu sindrom penafian. Terima teguran berikut secara positif dan berterima kasih pada yang masih sudi menegur.

Adalah hakikat manusia itu lemah, dari dibiar terhanyut adalah baik kita ditegur. Mudah mudahan dalam banyak banyak teguran itu akan membuat kita tengadah dari kita sentiasa berfikiran yang kita sentiasa betul. Harus kita sentiasa beringat bahawa, "jerat tidak pernah lupakan pelanduk, tetapi pelanduk sentiasa lupakan jerat" atau "yang manis itu tidak semestinya gula dan yang pahit itu tidak semestinya hempedu."

Memang ada kebenarannya semenjak peralihan kuasa pucuk pimpinan negara, pihak lawan terpaksa menukar strategi mereka, oleh yang demikian janganlah terlalu asyik dan terbawa bawa dengan sokongan sokongan atau perakuan perakuan atau "show of force" ini mungkin bertujuan melalaikan pihak Barisan Nasional. Janganlah pula bila datangnya PRU 13 Barisan Nasional hanya menang sorak tetapi kampung tergadai. Awaslah taktik taktik licik pihak lawan.

No comments: