Saturday, January 23, 2010

DAP berselindung disebalik gagasan Pakatan Rakyat, yang bodoh siapa?


Sokong jangan tak sokong, ubah jangan tak ubah dan sekarang orang melayu muslim sudah makin rebah dan gelabah tak tentu arah. Itulah hakikat yang terjadi di negeri negeri dibawah pemerintahan pakatan rakyat yang majoriti wakil rakyat DAP dan lagi teruk jika kepalanya juga dari DAP.

Saya masih teringat apabila ketua pembangkang Barisan Nasional digantung katanya; "Tapi dua tiga kerat ini (sambil menunjukkan tangan ke arah barisan kerajaan pimpinan DAP) buat apa?,” lapuran penuh. Itulah kebenarannya, wakil rakyat melayu dalam Pakatan Rakyat terlalu berkepentingan sendiri dan takut untuk bertindak. Meraka ini dilihat lebih kemaruk kuasa dan kedudukan. Oleh kerana kepentingan itulah mereka mereka ini terpaksa mengiyakan segala tindak tanduk kepala mereka.

Maklumlah hajat sebenar belum tercapai, iaitu menawan Putrjaya lagi pun sudah lama mengidam nak bergelar "yang berhormat". Bangsa sendiri tersisih dan tertindas pun tak apa,janji "aku" senang kemudian hari. UMNO dan PAS yang ahlinya dari orang melayu pun berpecah, bagaimana orang melayu hendak bersatu.

Saperti yang saya pernah berkata bahawa rakan saya berbangsa cina bahawa Pulau Pinang didiami orang cina, manakala Seberang Perai diduduki oleh orang melayu yang lama kelamaan juga akan dihalau masuk keNegeri Kedah pula. Akhirnya Pulau Pinang akan bercantum dengan Singapura.

Bilakah orang melayu hendak bersatu? Contoh orang melayu masih bercakaran melayu bercakar dan orang melayu menjadi alat kepada DAP yang sekular itu melayu jadi alat.

Cara DPMMPP setakat mengada sidang akhbar dan melawat orang orang yang tertindas bukanlah cara menyatukan kekuatan orang melayu dan juga bukan cara menyatukan kerjasama orang melayu lihat sini. Lihat sahaja cara Pakatan Rakyat menangani isu Kampung Buah Pala, mereka tegas walau pun berbagai protes dan publisiti negatif dilemparkan, mereka masih mendapat sokongan dari rakyat yang bukan melayu, kenapa? Jawapannya, senang sahaja, penyatuan mereka dengan sentimen kaum monoriti ditindas oleh Barisan Nasional.

Sebenarnya Kampung Buah Pala itu dijadikan mangsa (victim of circumstances) politik mereka dan mengelabui mata orang melayu sahaja, sebab orang melayu juga akan dihalau saperti diTanjung To'kong dan cubaan diKampung Rawa.

Lihat sahaja disepanjang Pengkalan Weld dahlah jalan tersebut sesak dengan jeti Feri, skarang ini dah jadi laluan utama keJambatan Pulau Pinang dan keKawasan Perindustrian Bayan Lepas, tetapi penjaja masih dibiarkan bebas berniaga dan menyesakan lagi jalan dua hala itu. Ini tidak diambil tindakan, kenapa tau sama tau sudahlah.

Orang melayu Pulau Pinang juga harus bersatu tanpa curiga dan hasad dengki untuk mencapai matlamat pertama iaitu penyatuan orang melayu Pulau Pinang. Orang orang yang dikenal pasti yang berkepentingan harus diketepikan, tak kan tak ada langsung melayu yang cerdik dan ikhlas diPulau Pinang? Orang orang politik dari UMNO dan PAS janganlah terlalu berkepentingan dan asyik berpolemik sahaja dan tidak ada tindakan yang berkesan. Usaha dan berdoalah, insyaallah jika ikhlas nescaya ada pertunjuknya.

Untuk peringatan kita bersama wahai umat muslim:

Dari Abu Hurarah r.a, katanya Rasulullah saw. bersabda: "Seorang muslim adalah saudara bagi sesama muslim. Kerana itu janganlah menganiayanya, jangan membiarkannya teraniaya, dan jangan menghinanya.Taqwa tempatnya disini! Sambil beliau menunjuk kedadanya tiga kali,- Alangkah besarnya dosanya menghina saudaranya sesama muslim. Setiap muslim haram menumpahkan darah saudaranya sesama muslim. Haram merampas hartanya dan haram mencemarkan kehormatannya dan nama baiknya.

Bersatulah kita demi kesejahteraan dunia dan akhirat. Ingatlah perumpamaan seberkas lidi.

No comments: