Sunday, January 3, 2010

Ini baru 1 Malaysia belum lagi Malaysian Malaysia!!!

Keterangan 1Malaysia
  • Mengwujudkan satu masyarakat yang berpadu dan mempunyai semangat cintakan negara berpandukan Perlembagaan Negara dan Rukun Negara.
  • Mencerminkan rakyat Malaysia yang saling bekerjasama, bermuafakat, berdikari dan menghayati satu visi untuk membina satu Negara Bangsa.
Bertitik tolak dari cetusan slogan 1Malaysia, terbitlah cakap cakap dan tuntutan tuntutan yang didakwa selari dengan kehendak 1Malaysia. Tuntutan ini tidak mengambil kira kehendak Perlembagaan Negara atau pun sensitiviti kaum lain.

Kadang kala saya perhatikan tuntutan ini bersifat saperti ugutan atau memperkecilkan usaha kerajaan untuk mengharmonikan perpaduan antara kaum yang ada diMalaysia ini.kehendak mereka
.

Kenapakah tindakan tidak menghormati orang melayu dan agama Islam semakin menjadi jadi.
renungkanlah. Apa yang berlaku menjelang tahun baru 2010 apabila Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh majalah Geraja Kristian "Herald" adalah kemuncak orang melayu dan Islam sudah tidak dihormati lagi.

Inilah padah apabila orang melayu berpecah dan kerajaan lemah. Dulu tuntutan seumpama ini tidak pernah timbul walau pun dikatakan kalimah ini telah lama digunakan diMalaysia Timur. Bolehkah kaum kaum lain usah mempertikaikan kalimah Allah dan memperakui kalimah itu sebagai hak orang Islam?
renungkan .

Adakah kesemua ini tercetus disebabkan cetusan 1Malaysia. Sejauh manakah masyarakat melayu harus mengalah untuk mencapai matlamat 1Malaysia atau ini adalah satu alasan propaganda pihak pihak yang ingin menjatuhkan kerajaan BN yang ditunjanggi oleh orang melayu atau adakah selama ini kerajaan telah melakukan ketidakadilan dengan memberi bantuan dan kelebihan demi mengimbangi percapaian orang orang melayu dengan kaum kaum lain dinegara ini.

Kenapakah laungan laungan ketidakadilan baru kedengaran sekarang. Kenapa kalimah Allah baru disedari adalah hak manusia sejagat, kenapa kalimah Allah difikirkan dapat membantu penyatuan rakyat Malaysia? Laungan laungan dan perakuan ini bukanlah ikhlas, laungan laungan ini hanyalah semata mata yang bercita cita untuk berkuasa sabelum mendapat kuasa itu.
baca disini . Berwaspadalah dengan dakyah ini dan selamilah sedalam dalamnya apa yang tersirat dan kenalilah personaliti personaliti yang kononnya pembela pembela keadilan, kesamarataan dan penyatuan rakyat. Tenung dan halusilah. Dimanakah orang melayu kesudahannya. bacalah

No comments: