Saturday, January 2, 2010

2010 apa petanda untuk orang Melayu Islam.

Tidak ada yang amat pilu dan sedih daripada mengetahui bahawa kalimah Allah telah dibenarkan diguna oleh orang orang kafir. Apakan daya, itu lah percaturan dunia, dimana Mahkamah dari sudut pertimbangan Hakim dunianya telah memutuskan kalimah Allah boleh diguna pakai oleh pihak bukan Islam dan ia tidak melanggari mana mana peruntukan Perlembagaan Malaysia.

Berhubong keputusan ini telah banyak diperkatakan oleh rakan rakan bloggers,malah perkara ini pun telah dibawa kepada pengetahuan Majlis Raja Raja Melayu dan saya juga berharapa kerajaan dibawah pimpinan Dato' Seri Najib akan dapat meleraikan rasa gelisah bukan sahaja kepada diri saya tetapi juga kepada saudara seislam yang lain.

Adalah satu perakuan sejagat bahawa Agama Islam adalah agama universal untuk seluruh umat manusia. Tetapi harus diingat, bahawa Allah itu maha esa, Allah itu satu, tidak beranak dan tidak diperanakan. Disini pun sudah ada perbezaan dengan kepercayaan orang orang kristian. Tidakkah satu hari nanti didalam negara Malaysia yang mendukong konsep 1Malaysia ini akan timbul persoalan apabila anak seorang Islam dengan anak seorang kristian berbincang tentang ketuhanan masing akan timbul kecelaruan? OrangIslam akan menyatakan tuhannya Allah dan yang kristian juga akan berkata tuhannya juga Allah tetapi "Allah" kristian ada anak dan yang Islam pula akan berkata Allah berdiri dengan sendirinya dan tidak beranak dan diperanakan. Adakah ini akan menimbulkan satu isu penentangan antara Islam dan kristian?

Kedua, apa akan terjadi kepada umat umat Islam yang cetek ilmunya atau yang Islamnya hanya disebabkan dilahirkan dari keluarga Islam? Adakah kecelaruan ini akan menganggu pemikiran mereka yang mungkin akan menjejaskan lagi akidah mereka?

Saya penuh yakin inilah salah satu cara pihak pihak gereja mengembangkan kepercayaan mereka. Pihak pihak pendakwah mereka juga mempelajari sifat sifat halus agar tidak ketara mengembang agama mereka. Mereka juga akan berusaha mencari kelemahan kelemahan undang undang bagi memenuhi misi mereka.Mereka sedar dalam banyak agama didunia ini agama Islamlah yang teramat susah untuk ditembusi walau pun sekarang sudah ada peratusan yang sangat kecil orang orang melayu telah dikristiankan.

Adakah apabila kalimah kalimah Allah dipersendakan saperti begini baru orang orang Islam akan sedar dan menyesal, apa apa nasi sudah menjadi bubur atau apa apabila umat Islam sudah tiada kuasa kecuali mengikut.
lihat disini dan lihat ini

Saya berdoa', dan memohoan seluruh umat Islam bersama sama berdoa' agar Allah SWT akan mengasihani pada umat Islam, dengan memberi rahmat dan hidayahnya agar seluruh umat Islam akan sedar dari kesesatan dunia yang fana' ini insyaallah.

No comments: