Tuesday, July 14, 2009

Manek Urai - kecil atau besar angkanya hakikat PAS menang BN kalah.

Satu lagi episod memperlihatkan kecundangan parti Barisan Nasional. Ini adalah pilihanraya kecil yang kedua dalam pemerintahan Dato Sri Najib. DUN Penanti BN tidak bertanding dan Perdana Menteri baru sahaja mengambil alih jawatan, tetapi di DUN Manek Urai kalah juga.

Sabenarnya apa yang masih tak kena atau apa yang masih kurang atau apa yang dikehendaki rakyat? Pertama liberalisasi perkhidmatan kemudian perbankan diikuti permansuhan FIC dan diganti Equnas dan PPSMI dan yang akhir 11 hadiah sempena 100 hari Dato Sri Najid sebagai Perdana Menteri, Itu pun Barisan Nasional masih gagal. Kenapa rakyat masih menolak Barisan Nasional.

Adakah sesuatu yang pihak kepimpinan Barisan Nasional gagal menemui yang dikehendaki rakyat? Apakah kepimpinan Barisan Nasional masih belum faham faham bahawa bukan pembangunan sahaja yang diperlukan, tetapi adalagi yang belum dijumpai oleh Barisan Nasional atau adakah transformasi Barisan Nasional belum mencukupi?

Apa yang Barisan Nasional perlu lakukan bukanlah post-mortem lagi, tetapi mencerminkan kembali Barisan Nasional dan melihat wajah Barisan Nasional sebenarnya. Ikhlaslah mencari kelemahan dan kecacatan yang sebenar dan keperluan yang harus diambil dan bertindak. Bermulalah dari kepala hinggalah kepenghujong ekor.Insyaallah, jika ikhlas serta jujur hidayahnya akan sampai.

No comments: