Monday, December 21, 2009

Ini tidak rasis jadi apa dia?

Liow Tiong Lai must be “congratulated” for coming to the rescue of Education Minister Muyhiddin Yassin recently with regards to the issue that only 10 subjects would be considered for Public Service Department (PSD) scholarship.

In championing the cause of his fellow Cabinet member or shall I put it his Umno boss, the MCA vice-president told a press conference that the government had never rejected Literature, Chinese or Tamil to be included as part of the SPM results as claimed by certain quarters. Liow, are you in MCA or Umno?

Dalam arus perubahan lanskap politik, boleh dikatakan ada saja isu isu berhubong kait dengan perasaan tidak puas hati pihak pihak yang berkepentingan yang ingin sangat dan bermimpi mimpi untuk menjatuhkan UMNO dan seterusnya Barisan Nasional.'We must take a stand'

Bila saja pembelaan dibentangkan mengenai orang melayu atau ugama Islam dan juga Bahasa Melayu cepat cepat dilabelkan sebagai rasis. Lain pula bila orang cina atau india memberi hujah hujahnya tentang nasib bangsa mereka, mereka dilihat sebagai pembela kepada keadilan dan tidak rasis.

Mereka ini diumpamakan sebagai pendeta pendeta sebelum datangnya Islam, dimana hanya sebahagian yang diterangkan dan yang mana kedudukan mereka akian tergugat perkara itu tak diterangkan.Begitulah Perlembagaan Malaysia disalah gunakan dan pada yang malas membaca atau malas memahami intepretasinya
akan telan bulat bulat oleh sebab sesuatu yang mereka tidak puas hati dengan kerajaan tanpa pertimbangan rasional.

Saperti perpatah inggeris,"blood is thicker than water" (darah itu lebih pekat dari air) atau "charity begins at home" (amal/sedekah bermula dari rumah). Ini adalah hakikat kecualilah nafsu sudah mengatasi fikiran, sebab pada zaman yang sudah hampiri kiamat mungkar boleh terbalik jadi maa'ruf, itulah keadaanya sekarang. Perasaan tolak ansur dan hormat menghormati sudah tiada penghayatan lagi. Sudah hilang pemahaman Baba dan Nyonya.

Oleh yang demikian pada orang melayu Islam pilihlah nak kekiri atau kekanan. Betul pintu taubat msih terbuka tetapi takut tak sempat bertaubat kerana Allah SWT telah berfirman bahawa ajal itu datang tidak akan lewat atau terawal sesaat pun. INGATLAH!

No comments: