Thursday, December 10, 2009

Nazri, sokongan DAP beri nafas baru untuk terus tercuit.

'C'mon ministers, support Nazri'- Malaysian Mirror 10.12.09
Pembangkang cuit, UMNO bantu panjangkan isu - Oleh DR. NOVANDRI HASAN BASRI Utusan Malaysia 10.12.09

Saya kira Menteri atas pagar lebih rasa bersemanggat apabila orang kuat DAP memberi sokongan berhubong kait dengan isu BTN.

Tetapi Nazri harus juga semak pandangan rencana yang disiarkan oleh Utusan Malaysia diatas. Saya kira inilah punca kesepaduan dalam UMNO sentiasa tak seiring. Kalau seorang pemimpin itu jika hanya diberi sesuatu tanggung jawab penerangan, jawablah yang sepatutnya. Segala pandangan peribadi yang tidak mewakili kerajaan simpan saja didalam poket, dan jangan dilihat sebagai alat kepada pembangkang atau membodek Perdana Menteri.

Label Dr. M rasis agak terlampau - Utusan Malaysia 09.12.09

Buat apa tunjuk jaguh kepada orang yang tidak berkuasa. Pemimpin sepatutnya lebih berhemah dalam tutur bahasa dan budi pekerti. Seorang pemimpin janganlah pula dilihat terlalu sensitif dan kelam kabut bila dikritik.

Kenapa penonjolan ini diperbesarkan, berkemungkinan jika berita angin rombakan kabinet akan berlaku Nazri ingin menentukan yang beliau masih ada tempat sebagai pembela Perdana Menteri. Jika itu niatnya memanglah bagus tetapi janganlah hendak kekal sampai tergamak mengaibkan seseorang yang pernah menjadi ketuanya. Kalau tak setuju kenapa ketika itu tak letak jawatan saja. Inilah cakap tak serupa bikin.

Nazri sekarang patut mempertimbangkan secara serious untuk keluar dari UMNO yang majoriti ahlinya adalah orang Melayu beragama Islam. Ini adalah hakikat, "charity begins at home."

Apa yang tidak perkauman? - Utusan Malaysia 10.12.09

No comments: