Thursday, December 3, 2009

Sorrylah saya "over" sikit = DAP

Hari ini 03 Dec 2009 terpampang permohonan maaf DAp keatas isu memijak gambar gambar Adun yang meninggalkan Pakatan Rakyat Perak sehingga tumbang dan tergoleknya kerajaan pakatan. Namun kelemahan mereka tidak diakui malah menunding jari menyalahi orang lain. Itulah Pakatan Rakyat.

Kerajaan Pakatan Rakyat dengan impian impian yang telah lama kepingin untuk memerintah akan melakukan apa saja demi memuaskan nafsu ingin berkuasa. Mereka tidak mahu menggukur kemampuan mereka terlebih dahulu dan sebarang kesilapan jari telunjuk mereka akan sentiasa menunding kepada orang lain.

Apabila dah berkuasa dah jadi sikudong dapat cincin atau kera dapat bunga pula, lingkup habis. Kenapa tidak lihat pada diri sendiri dahulu, sejauh mana kemampuan kita, saperti kata orang tua tua berdikit dikit dan jangan terus melonjak. Ambil contoh meluluskan tanah tol dengan pajakan 999 tahun, mungkin dah kiamat pun, berpada padalah sedikit jangan gelojoh. Inilah kalau dah dapat kuasa begitulah juga bila hilang kuasa, dah jadi gila talak.

Jika kita seorang yang berkebajikan, bermoral, dan berkarisma biar apa pun tindakan kita biarlah ada klas baru orang respect. Apa yang DAP lakukan sudah mencederakan kemudian baru nak sapu ubat, kalau baik pun parut masih ada, dah tak originallah. Tindakan seumpama inilah yang selalu mengundang perasaan "tic for tac" dan bila akan aman? Adakah orang orang sebegini yang ingin dijadikan pemimpin?

Baca sepotong ayat Al-Quran siapa pun boleh baca tetapi adakah semua membaca dengan betul serta menghayatinya? Inilah persendaan DAP dan yang malang sekali ramai juga yang sentiasa tertipu oleh penyamaran mereka. Dimanakah akal mereka atau terpaksa menyokong disebabkan sesuatu keinginan peribadi?

Janganlah disebabkan marah seekor nyamuk habis satu kelambu dibakar, halusilah tindakan mereka dimana mereka dipinjamkan kuasa sebentar. Ikut hati mati, ikut rasa binasa.

No comments: