Friday, December 18, 2009

Syabas! Pendudok Kpg Rawa Pulau Pinang.

Berita TV Bernama jam 11.30 pm 18.12.09 telah memapar ketidak prihatinan kerajaan Pakatan Rakyat dibawah kepimpinan DAP berhubong bengkel haram yang dibina dalam kawasan kampong tersebut.

Kampong tersebut majoritinya adalah pendudok melayu. Berkemungkinan kerajaan sekarang memekakan telinga keatas runggutan pendudok kampong tersebut adalah dengan niat menyusahkan saki baki orang orang melayu yang tinggal dalam lingkungan Bandaraya Georgetown dan berharap satu demi satu akan lari. Inilah tekanan yang dikenakan.

Jika tinjauan di buat sembilan puluh peratus kawasan kediaman dalam lingkungan bandaraya tersebut didiami oleh kaum cina. Apa salahnya yang tinggal saki baki ini diperelokan sedikit dan diselesakan sikit untuk orang orang melayu terus tinggal disitu.

Adakah kerajaan sekarang dah rasa seronok apabila menerima bayaran dari hasil jualan Kampong Buah Pala dan juga hasil "land conversion" tempoh hari ingin menambah dana lagi? Mungkin juga kerajaan Pakatan Rakyat sudah kehabisan dana selepas menambah bonus kakitangan kerajaan negeri untuk digula gulakan selepas menuduh kakitangan kerajaan tidak sokong kerajaan pakatan rakyat.

Untuk kakitangan awam kerajaan negeri, depa bagi ambil tapi yang tak betui tu jangan ikut, Allah maha mengetahui jangan pula titik peluh halal jadi haram.

Bagi penduduk Kampong Rawa khasnya dan seluruh orang orang melayu Pulau Pinang, jangan senang digula gulakan dan janganlah orang melayu hilang dari pulau itu. Dua tiga kerat wakil rakyat PKR dan PAS bukan ada untuk membela tapi untuk cukup kuota sahaja. Biarlah sesal dahulu dan jangan sesal kemudian dan tinggilah maruah dan jangan mudah dibeli. Kembalilah kepangkal jalan, kembalilah Barisan Nasional, tapi bukan Barisan saperti dulu, Barisan Nasional dengan sefahaman yang baru. Telah banyak kita orang melayu cuai dan silap, insaflah dan sedarlah dimana kita sekarang oleh kelemahan kita sendiri?

Jangan menang sorak kampong tergadai.

Wasalam

No comments: