Wednesday, January 27, 2010

Adakah YB Zul akan teguh imannya?


Antara Islam dan parti, YB Zul telah menegaskan Islam nombor satu dan parti nombor dua. Jika ini benar inilah satu pengakuan dan ketegasan seorang wakil rakyat yang berani. Tetapi dalam politik sikap dan kerenah adalah berbagai. Hari ini kawan, besok musuh dan begitulah sebaliknya. Ada saja alasan yang akan diberi walaupun adakalanya alasan alasan diberi itu saperti kartun dan tak munasabah langsung

Oleh yang demikian kita lihat dan tunggu sejauh mana kukuhnya iman YB Zul ini. Saperti kita maklum, kalaulah YB Zul ini dianggap liabiliti kepada PKR dan seterusnya kepada Pakatan Rakyat kenapa tidak ada sebarang tindakan serious diambil keatasnya? Dua insiden yang lalu juga menimbulkan kemarahan penyokong penyokong Pakatan Rakyat.

Saya kira PKR juga sama saperti PAS, tidak ada keberanian dan tak berprinsip. Lihat sahaja badan disiplin PAS terpaksa tangguh lagi keputusan tindakan keatas dua wakil rakyatnya. Mungkin sebab persamaan inilah yang menyatukan mereka dan akhirnya dicucuk hidung oleh DAP.

Perjuangan parti parti komponen Pakatan Rakyat sebenarnya hanya berlandaskan dendam keatas Barisan Nasional. DAP yang cauvinis berasa kaum cina dipinggir, PKR memperjuangkan cita cita ketua umumnya yang kemaruk nak jadi Perdana Menteri dan ahli ahlinya dari kaum melayu kebanyakan yang tersisih dalam UMNO, begitu juga dengan PAS adalah serpihan dari UMNO. Disini pun kita boleh nilai sikap dan hala tuju mereka.

Dengan itu saya berpandangan jika YB Zul sudah terang dengan hala tuju politiknya dan yakin dengan prinsip beliau apa yang hendak ditunggu lagi, berkabung dengan Datuk Ibrahim Ali. Jangan pula nanti dikatakan,hidung tak mancung, pipi tersorong sorong. Jangan bimbang ada juga wakil rakyat bebas yang menang dalam piliharaya dan jika benar yakin pada Allah, semua rezeki adalah miliknya. Kita hanya merasa kerana rahmatnya.

No comments: