Saturday, January 30, 2010

DAP tidak hirau ugutan DPMM PP dan 23 NGO Melayu! Kenapa?

Walau pun dua hari yang lepas pihak DPMM PP bersama 23 NGO telah menyatakan akan menutup semua pintu rundingan dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang ekoran tindakan keatas peniaga peniaga kecil melayu yang dikatakan tiodak adil. Ugutan ini tidak sedikit pun dihiraukan langsung oleh kerajaan negeri pimpinan DAP malah bertambah ghairah lagi mempergunakan peguat kuasa majlis bandaran bertindak keatas peniaga peniaga melayu. Utusan Malaysia .

Sudah tentu ada sebab musababnya yang menghalalkan kerajaan pimpinan DAP itu berani bertindak sewenang wenangnya. Bagaimana pula dikawasan Air Itam, Lorong Selamat, Jalan Pengkalan Weld, Jelutong, Lebuh Chulia dan lain lain lokasi yang mana perniagaan dijalankan oleh peniaga bukan melayu, kenapa tidak diganggu walau pun persekitaran lokasi lokasi tersebut sangatlah memualkan serta menggangu arus trafik dan membahayakan pengguna jalan raya?

Jawapan yang pasti ialah orang melayu lemah (dah kira minoriti diPulau Pinang), pemimpin melayu lemah, (UMNO terlalu bertolak ansur jaga hati kawan konon). Mungkin ada kebenaran saperti apa yang dikatakan oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir,"melayu tak boleh jual negara, mereka akan jual pasir", MalaysianMirror. Adakah ini satu benaran? Jangan melenting atas apa yang dikatakan oleh Tun, sebaliknya orang orang melayu kena buktikan bahawa orang melayu tidak bersikap demikian.

Nak kata kerajaan negeri Pulau Pinang itu baik pentadbirannya, haprak juga. Konon dengan slogan C.A.T.nya mencerminkan kewibawaan mereka. Tahi kucing ada nampaklah tapi "Competency, Accountability dan Transparency" entah hilang kemana. Lihat saja projek naik taraf Gurney Drive pun tak boleh kawal kontraktor.Bukanya besar sangat, projek baru bernilai RM500,000.00 dah tak mampu dan selia. New Strait Times . Adakah ini mencerminkan CAT atau hanya cat's shit?Tak tahulah berapa banyak cat's shit yang tersimpan untuk dijadikan baja kut?

Bagaimana kerajaan DAP ini nak ada "good governance", sebab niat mereka nak ambil alih kuasa adalah semata mata nak hapuskan apa yang mereka rasa dan fikir selama ini dinafikan oleh UMNO/BN yang dinikmati oleh orang orang melayu dan bumiputra (dendam). Tetapi orang orang melayu yang kurang cerdik, kecewa, gila kuasa tak kisah, walau pun bangsa sendiri ditindas, janji mereka akan beroleh sedikit untung lantaklah melayu. Lihat apa yang dikomen oleh Tun Mahathir, Utusan Malaysia . Bunga bunganya pun dah kita boleh lihat sekarang akan ketidak sefahaman mereka. New Strait Times , dan The Star , serta New Strait Times begitu juga ini Berita Harian.

Mencari kesalahan diatas mungkin lebih mudah dari kesalahan sendiri. Dimana kesalahan orang orang melayu sehingga kaum kaum bukan melayu begitu tidak senang hati dengan polisi polisi yang didakwa melebihkan orang melayu dan bumiputra sehingga kaum kaum lain merasai mereka ini hanyalah "second class citizen" dan kerajaan BN sekarang mengamal pemerintahan ala aparteid? Itulah dendangan DAP untuk meraih sokongan yang tidak berbelah bagi dari sesiapa sahaja yang terasa kecewa dan diabai.

Apa betul selama ini hanya kaum kaum bukan melayu sahaja yang tersisih? Bagaimana pula dengan orang orang melayu, kesemua orang orang melayu diberi perhatiankah? Kalau betul orang orang melayu tidak terabai kenapa mereka boleh berpaling tadah kepada bangsa mereka sendiri? Adakah selama ini dasar dasar kerajaan BN telah melakukan ketidakadilan? Ataupun dasar dasar itu baik, tetapi perlaksanaan tidak sampai kesasaran?

Apa pun jawapannya sudah tidak penting? Apa yang perlu diberi perhatian adalah orang orang melayu sudah mula hilang punca dan mula gelabah tak menentu dan orang orang lain dah mula menangguk diair yang keruh. Orang orang melayu ketika ini nampak diperlukan adalah disebabkan Perlembagaan Negara yang telah mengariskan hak hak istemewa untuk orang orang melayu dan bumiputra. Apa yang diperlukan sangat oleh puak puak cauvinis ini ialah majoriti dua pertiga diParlimen untuk meminda Perlembagaan Negara. Selepas itu orang orang melayu yang menyokong mereka akan hanya diibaratkan "habis madu sepah dibuang." Awaslah!

Beberapa langkah telah pun diambil oleh pihak cauvinis ini. Pertama memecah belahkan orang melayu dan sekarang mengetahui kaum bumiputra diSabah dan Sarawak kebanyakannya menganut agama kristian mereka telah menggunakan simpati gereja untuk memecah belahkan orang melayu serta bumiputra muslim dengan bumiputra kristian. Inilah permainan mereka dan orang orang melayu yang kecewa pula, diperkudakan oleh cauvinis ini.

Dilihat sudah ada orang orang melayu dari puak puak kecewa ini dah sedar, tetapi kulit mereka masih tidak begitu tebal untuk memohon maaf dan hati mereka masih mencurigai. Inilah the "missing link" yang perlu dicari agar suara kita orang melayu didengar semula dan dihormati semula. Buat masa ini sudah lahir beberapa NGO untuk membela nasib orang orang melayu, perkuatlah pertubuhan pertubuhan ini. Bersatulah kita, serta betulkan akhlak kita, demi agama Islam dan bangsa melayu. Tegakan Islam! Hiduplah Melayu!

No comments: