Sunday, January 31, 2010

Makin lantanglah Guan Eng DAP - Zahrain dirujuk kebadan disiplin PKR!


Tsunami 2008 mengigit balik penyokong yang bermimpi ingin perubahan. Sekarang bukan sahaja pihak pihak NGO yang mula terasa bahang niat sebenar DAP tetapi rakan rakan komponen gagasan Pakatan Rakyat dan mula sedikit demi sedikit menyuara perasaan tidak puas hati mereka. Utusan Malaysia dan Utusan Malaysia

Tetapi sejauh mana rakyat Pulau Pinang akan sedar akan ketidakadilan pihak DAP ini. Kebiasaannya tidak banyak rakyat atau wakil wakil rakyat dapat lakukan. Rakyat atau wakil rakyat yang sedar akan kesilapan kerajaan hanya diibaratkan meluahkan perasaan mereka. Tetapi luahan itu hanya boleh diibaratkan saperti perumpamaan "anjing menyalak bukit." Hakikat inilah Guan Eng tidak hairan tentang rugutan atau bantahan sesiapa. "The Star. Bertambah berani lagilah Ketua Menteri Pulau Pinang dengan berita bekas Ketua Perhubongan PKR Pulau Pinang itu akan dirujuk kepada badan disiplin parti PKR(berita TV3 jam 8.00 pm 31 Jan 2010).

Tindakan pimpinan PKR merujuk ahli Parlimen itu telah dijangka untuk menjaga hati kawan, apabila orang kuat DAP Lim Kit Siang menyuarakan keadaan Pakatan Rakyat ketika ini. The Star. PKR juga bagai diduga, tidak memperdulikan keadaan rakyat atau rungutan ahli ahlinya akan dilema rakyat Pulau Pinang. Apa yang menjadi agenda pimpinan PKR ialah melepaskan tuduhan liwat ketua umumnya dan mengambil hati rakan komponen Pakatan Rakyat yang lain agar Anwar Ibrahim dapat merasa kerusi Perdana Menteri Malaysia supaya tidak kempunan apabila dipanggil Allah SWT. Utusan Malaysia

Walau apa pun tomahan dilemparkan keatas Zahrain, kita harus ingat apa yang dinyataka mungkin ada kebenaran. Umpama perpatah melayu "jika tidak ada angin masakan pokok akan bergoyang?" Lagi pun sebagai pemimpin kanan PKR tak akan Zahrain tidak sedar tindakan boleh diambil oleh partinya atas apa yang beliau katakan. Atau meletupnya berita ketidak puas hati Zahrain ini mungkin juga disebabkan "I rubbed your back,why you never rub mine?" Beginilah liciknya politk DAP yang berjaya diumpankan kepada PKR dan PAS yang diketahuinya gila kuasa ini.

Kesilapan telah pun berlaku, insyaallah apabila datangnya PRU 13 ini marilah kita balik kepangkal jalan. UMNO pun kenalah cepat cepat tunjuk perubahan. Bertolak ansur bertolak ansurlah, tetapi bertolak ansur itu biarlah bertempat. Adalah diharapkan para pemmpin UMNO taklah terikut ikut dengan tindak tanduk ketua umum PKR, apa pun tak apa janji aku boleh jadi Perdana Menteri.

Marilah kita hayati akan kenyataan Tun Dr.Mahathir, quote:" tiga parti utama orang Melayu iaitu UMNO, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) terlalu 'asyik' mendapatkan sokongan bukan Melayu sehingga tidak mempedulikan rintihan kaum mereka sendiri." unquote. Berita Penuh.

No comments: