Friday, January 29, 2010

Masih berupayakah UMNO? Akhirnya kita akan diadili Allah SWT.

Isu kalimah Allah sudah berlanjuta dan kemuncaknya mungkin akan tiba dengan perkembangan perkembagan yang tidak menyenangkan akhir akhir ini. Kenapa rayuan pihak kerajaan masih belum berkeputusan lagi? Adakah pihak mahkamah terlalu banyak "back-log" sehingga isu yang sebegini penting terpaksa mengikut giliran juga?

Adakah isu saperti kalimah Allah yang begitu suci bagi umat Islam yang bertaqwa tidak penting diambil tindakan segera? Apakah yang sebenarnya berlaku? Adakah ada arahan arahan tertentu supaya rayuan ini tidak disegerakan kerana kerajaan masih berfikir walau pun fatwa telah dikeluarkan? quote, "Sementara itu, Yang Dipertua Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Datuk Sheikh Abdul Halim Abd. Kadir berkata, pihaknya tetap mempertahankan kalimah Allah sebagai "hak eksklusif" umat Islam." unquote. Berita lanjut

Saranan pihak Perkasa agar pihak kerajaan menggunakan undang undang pencegahan saperti ISA atau pun Ordinan Darurat Berita Penuh akan membawa kepada penyelesaian dan memuktamad isu ini atau ia akan tetap membara saperti "api dalam serkam" Baca Ini dan Baca Ini .

Adakah UMNO semakin lesu dengan perubahan lanskap politik Malaysia? Adakah para pemimpin UMNO tidak ada yang berprinsip saperti Ahli Parlimen Zulkifli Nordin. Kalau tidak ada, bererti UMNO belum berubah, masih mementingkan kekayaan dunia melebihi akhirat.

Adakah para pemimpin UMNO juga menjadi boneka saperti pemimpin melayu Pakatan Rakyat? Inilah salah satu akibatnya jika bangsa melayu berpecah dek nafsu peribadi masing masing dan jika ini berlarutan maka semakin banyaklah orang orang melayu akan hilang keyakinan terhadap UMNO. klik ini dan klik ini

Adakah dengan mengikut telunjuk akan mempastikan sokongan, begitu cetek sekalikah pemikiran ahli ahli UMNO? Tiadakah ada cerdik pandai dalam UMNO untuk menangani perubahan lanskap politik sekarang selain mengikut telunjuk? Jangan berulang dua kali kesilapan saperti slogan, "Jangan kerja untuk saya, tetapi bekerja bersama saya", tau tau cakap tak serupa bikin.

Oleh itu sedarlah wahai UMNO, jangan tergelincir dari perjuangan asal, baliklah kepangkal jalan dan pohonlah ampun kepada Allah SWT, sesungguhnya Allah SWT itu mahu pengampun.

No comments: