Tuesday, February 2, 2010

UMNO/BN - ghairah melihat kelemahan orang, jangan pula terperangkap!


Memang kelihatan kesungguhan pihak kerajaan pusat begitu giat sekali berusaha untuk mentransformasikan negara agar dapat memulihkan keyakinan rakyat terhadap pemerintahan Barisan Nasional. Tetapi haruslah diingat sama ada segala usaha yang telah dan sedang dijalankan itu betul betul menepati cita rasa rakyat majoriti atau hanya bertitik tolak mengikut pemikiran pemimpin pemimpin sahaja.

Inilah apa yang terjadi kepada gagasan Pakatan Rakyat yang sentiasa mencari kesalahan lawan hingga terlupa mentadbir negeri negeri yang dimenangi. Kalau ada pun, pentadbiran itu dijalankan atas sifat geram atau dendam. Contoh yang paling ketara dimana seketika Pakatan Rakyat memerintah negeri Perak, adakah logik tanah tol diberi milik sementara sehingga 999 tahun. Begitu juga dengan negeri Selangor, pegang sahaja tampuk pemerintahan dan hebuh tentang kandang babi moden dan juga isu azan. DiPulau Pinang lagi menyedihkan, orang melayu yang memerlukan terpaksa menerima sedekah ditokong dan gerai gerai orang melayu diroboh dengan alasan perundangan.

Pokok perbincangan bukanlah tentang Pakatan Rakyat. Apa yang dikhuatiri dengan berpandukan kepada perkembangan politik negara semasa, UMNO dan parti parti komponen Barisan Nasional tidak seharusnya berasa selesa dan tidak perlu terus berubah. Sebilangan besar rakyat masih memerhati dan belum membuat sebarang keputusan atau kesimpulan gagasan mana yang lebih baik. Oleh itu adalah diharapkan UMNO/BN janganlah rasa syok sendiri, saperti kita selalu diberitahu, "you best is not necessary my best."

Sehubongan itu para pemimpin harus ingat pesanan Perdana Menteri bahawa "the government does not know all" dan atas kefahaman inilah masih banyak lagi terdapat penyelewangan, kronisme, rasuah dan implementasi dasar dasar yang tidak sampai kesasaran. Kegalan inilah yang akan memberi ruang kepada rakyat membuat andaian.

Oleh yang demikian apa sekali pun perkembangan pada Pakatan Rakyat, pihak UMNO dan komponen Barisan Nasional haruslah beriingat, kalau perkara seumpama itu boleh berlaku pada Pakatan Rakyat maka tidak mustahil akan berlaku pada Barisan Nasioanl, contohnya kamelut MCA sehingga kini pun belum selesai. Bagaimana jika pihak yang kecewa kelak bertindak menjadi duri dalam daging pada MCA dan Barisan Nasional. Inilah yang harus diawasi dan selesaikan dengan secepat mungkin sabelum ia menjadi api dalam serkam yang membakar secara perlahan lahan tetapi akhirnya habis terbakar serkam itu.

Begitu juga dengan tindakan ahli Gua Musang yang dilihat seiring dengan pihak PakatanRakyat dalam isu royalti minyak. Tindakan ini sedang diperhatikan oleh rakyat dalam dua perspektif, satu apkah tindakan UMNO terhadap ahlinya yang dikira membelakangi keputusan yang telah dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional dan kedua betapa terbukanya UMNO menerima pandangan ahlinya yang bertentangan. Ingat ingatlah perangkap yang telah disediakan oleh Pakatan Rakyat.




1 comment:

Anonymous said...

Karim Fermas, le client qui avait eu maille 脿 partir avec le vendeur de la boutique, 茅met des accusations similaires. C apr猫s qu eut fait remarquer 脿 un vendeur que lui et ses coll猫gues s toutes les 茅ditions limit茅es que l a eu lieu maintenant une grosse dizaine d le nombre de passionn茅s de baskets a consid茅rablement augment茅. R茅sultat, face 脿 une demande croissante, les baskets de collection sont devenues des objets terriblement exclusifs.
Etat du col avt les r猫gles ou pas [url=http://www.footlockerfrancepascher.com/]foot locker pas cher[/url] les poissons rouges en ont ras le bocal
Maintenant lorsque j'ai arr锚t茅 mon THS j'ai fais ma deuxi猫me ost茅odensitom茅trie. Car l脿 aussi chacun dis la sienne, tant么t pas plus de 5 ans, et tant么t plus, 莽a risque rien. Ce qui m'茅nerve c'est qu'il n'y a rien de concret, tu vas faire 3ou 4 medecin comme moi j'ai fais l'ann茅e derni猫re, et il n'y en a pas un qui dis la m锚me chose, c'est bien vous avez bien fais, ou bien c'est dommage vous avez tord, et mon mari 茅tait avec moi 脿 chaque fois et il a hallucin茅 de voir les avis contraire. [url=http://www.chaussuresfootlockerpascher.com/]acheter pas cher chaussures[/url]
Commence par faire deux ou trois s茅ries de vingt par jour pendant deux semaines, histoire de commencer en douceur mais que 莽a ait quand m锚me de l'effet sur toi.
C' tait par exemple le cas lorsqu' ric Cantonna avait pass un contrat avec Neuf Telecom. Dernier risque. [url=http://www.footlockerfrancepascher.com/]foot locker france pas cher[/url]
En novembre 2010, les vigiles de deux centres commerciaux de Houston, aux EtatsUnis, ont d没 appeler la police pour enrayer des bastons entre clients 脿 l de r茅cup茅rer une paire de Nike Air Jordan XI Cool Grey. En Am茅rique, principal foyer de sneakers addicts, cinq collectionneurs de baskets ont m锚me 茅t茅 assassin茅s ces derni猫res ann茅es par des types qui lorgnaient sur la paire qu portaient ou sur leur collection.