Wednesday, January 13, 2010

Orang Melayu tertipu, mereka diambang kejayaan.


Selepas isu kalimah Allah apa lagi isu isu yang akan dimanipulasikan yang akan terus memacahkan umat melayu. Semak semula setelah beberapa hari ini hanya pihak UMNO, PAS dan sedikit dari PKR yang bersuara memberi pandangan dan pendirian mereka tentang pengunaan kalimah Allah oleh majalah Herald. Mana perginya parti parti politik seperti MCA, Gerakan, MIC dan hero cauvinis DAP? Adakah isu kalimah Allah tiada kaitan dengan mereka atau lebih "baling batu sembunyi tangan?"

Dulu isu ketuanan melayu, kemudian hal hal kesamarataan saperti biasiswa dan meritokrasi, kerajaan perpaduan diikuti pula hal peruntukan masjid dan sekarang isu kalimah Allah. Isu isu yang disebut diatas semuanya melibatkan umat melayu secara langsung. Isu isu ini saperti biasa akan dibahas dan dihujah oleh orang orang melayu kebanyakannya dua parti melayu terbesar iaitu UMNO dan PAS dan sesekali oleh PKR (sebab kepala saja melayu jadi kurang beranilah sikit)

Sudahlah melayu banyak ketinggalan tetapi kenapa umat melayu masih tidak mahu melihat di dalam kontek yang lebih luas kenapa isu isu yang dibangkitkan kebanyakan semuanya berkaitan dengan orang melayu? Bacalah sumbangan sumbangan untuk membuka minda orang melayu baca ini dan baca ini.

No comments: