Monday, February 22, 2010

Guan Eng menggunakan tangan ghaib tindas melayu Pulau Pinang.


Bukan sahaja Guan Eng memperbodohkan Anwar dengan membuat perakuan bahawa DAP tidak akan menuntut kedudukan ketua pembangkang walau pun PKR akan kurang bilangan ahli diParlimen Berita penuh.

Guan Eng kali ini menggunakan kuda tunggang melayu kontraknya sebagai jurucakap untuk menyelar teguran berhubong arahan tidak membenarkan sesiapa sahaja memasuki pejabat am Pejabat Ketua Menteri itu dengan kata kata publisiti murahan. Begitulah liciknya tai-chi grand master ini. Kuda tunggangan ini dengan bodoh tetapi bangga terperangkap dengan kelicikan Guan Eng.'Klik disini

Mungkin untuk pelawat pelawat perlu ditapis kebebasan keluar masuk kepejabat Ketua Menteri, tetapi yang menghairankan kenapa kakitangan kerajaan negeri juga dihalang walau pun pas kerja sudah diluluskan. Sumber memberitahu bahawa untuk menghantar dokumen pun hanya dibenarkan sehingga pintu masuk kepejabat am sahaja, ruang pejabat am juga tidak dibenarkan. Disana seorang pengawal keselamatan ditempatkan dipintu tersebut dengan bilangan CCTV ditambah. Inikah yang mencerminkan C.A.T.?

Tidak mencukupi dengan meroboh gerai gerai orang melayu, mempolitikan PUZ klik disini serta mencabar kesabaran orang Islam dengan acahan membatal perarakan Maulidul Rasul Klik disini sekarang pula sudah ada pula desas desus tentang penarikan kelulusan keatas tanah tanah tol kepada penyokong penyokong Barisan Nasional sementara penyokong Pakatan dari kaum cina telah dianugerah tanah tol sekitar Weld Quay (tanah tebus semula).

Ada pula berita yang menambah dengan kekuasaan kerajaan negeri keatas tanah tanah diPulau Pinang, kerajaan DAP ini dah mula memikirkan menarik semula tanah tanah yang diluluskan untuk pembinaan sekolah sekolah dibeberapa kawasan kepadatan orang melayu berada saperti Balik Pulau, Tanah Liat dan sebagainya.

Saperti saya gambarkan dalam blog terdahulu, wajah Pulau Pinang sekali dilihat adalah sebagai negeri orang orang cina. Menurut dari apa yang diberitakan, macamana tidak kelihatan begitu, kerana sekarang sudah ada arahan setiap taman perumahan, pemaju diwajipkan membina sebuah to'kong. Jika benar, bagaimana arahan ini ditafsirkan? Inilah salah satu cara membuktikan DAP memerintah dengan sikap berdendam dan juga cara menghalau orang orang melayu.

Guan Eng tidak bodoh, dia tahu kelemahan orang melayu, pantang dibuai dengan wang ringgit dan kedudukan suadara sendiri pun mereka akan jual Klik disini. Malah sekarang pun ada orang melayu sudah menjual agama Islam dan maruah sudah tidak ada nilai lagi. Dunia dulu akhirat kemudian, Allah maha pengampun. Mungkin itu yang difikir oleh kuda kuda tunggangan Guan Eng ini. Maklumlah Guan Eng telah mengisytiharkan pemerintahannya ala Khalifah Islam.

Itulah lakonan Guan Eng yang sentiasa memperdayakan orang melayu yang kebanyakannya masih ditakuk lama yang ingin senang, mewah dan dihormati dengan jalan yang mudah walaupun tak bermaruah.

No comments: