Saturday, March 20, 2010

Anwar - Jeneral yang pengecut.

Menyedari taktik buruknya sedang didedahkan oleh Datuk Seri Zahrain dan telingganya semakin merah dan nipis tiada pilihan lain lagi bagi Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim melainkan cabut keluar dari dewan mesyuarat Bangunan Parlimen. Tut tut dapat tahu sudah ada di-London. Itulah Anwar Ibrahim.

Kalau mendengar ceramah yang dihadirinya, cara pidatonya bukan main lagi berapi api lagi. Para pendengar yang berfikiran sempit akan terus terlonjak semangat bagai hendak keMedan Perang. Itulah kelebihan Anwar Ibrahim yang dianugerahkan Allah. Tetapi adakah dia ikhlas bersyukur, sendiri nilailah!

Apabila di-London Anwar tidak berlenggah lagi dia terus menghentam Kerajaan Malaysia dengan cubaan mempamirkan sikap pluralism dengan membela penganut Kristian klik disini. Anwar juga tidak membuang masa mengatur satu kempen membela dirinya yang disokong oleh sebilangan Ahli Parlimen Britain klik disinijuga dikatakan melibatkan ketua Hindraf yang mana berkemungkinan untuk tujuan berdamai.klik disini Ini adalah ekoran ketetapan pihak hindraf untuk tidak menyokong Pakatan Rakyat lagi, klik disini dan klik disini

Persoalannya sekarang patutkah Anwar sebagai Ketua Pembangkang cabut begitu sahaja dengan meninggalkan sidang Parlimen yang baru bermula empat hari? Inikah orang yang mahu dirinya dikenali sebagai pemimpin? Inikah orang yang ingin menegakan Ketuanan Rakyat?

Anwar bukannya ketua kerajaan yang terpaksa hadir sidang antarabangsa, dia sepatutnya berada diParlimen dan sanggah apa yang didakwa oleh bekas orang kuatnya. Rakyat pun ingin mendengar dengan fakta dan bukti. Ini dia cabut, apabila seseorang itu cabut tanpa membela dirinya, pada kelazimannya dia pengecutlah. Anwar perlu berdebat dan menjawab dalam Parlimen ketas dakwaan dakwaan yang dikemukakan.klik disini dan klik disini dan klik disini dan klik disini dan klik disini

Lihat saja pada Presiden Amerika Syarikat, walau pun sudah menetapkan lawatannya keAustralia dan Indonesia beliau sanggup menundakan lawatannya sebab lebih mementingkan isu negaranya. Bukan beliau tidak sedar kedua dua buah negara telah pun bersedia menyambut lawatan beliau, tetapi rakyat dan negaranya lebih penting untuk diberikeutamaan.

Anwar ini bolehlah dilihat sebagai seorang Jeneral yang cabut lari dari medan perang yang hanya mementingkan dirinya terutama kes liwat akan bersambung pada 25 March ini. Sebenarnya Anwar kesana untuk mencari sokongan dari negara negara asing agar mendesak Kerajaan Malaysia mengugurkan kes liwatnya. Disini pun kita dapat melihat, rakyat ke tuan, atau dia yang nak jadi tuan? Tuan Anwar pula, faham faham sajalah.

No comments: