Thursday, March 11, 2010

Parti Gerakan cuba ambil peluang meraih sokongan kaum ......!

Dr Teng berkata, Gerakan gusar dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa pintu Umno sentiasa terbuka untuk sesiapa sahaja menjadi ahlinya, termasuklah Zulkifli. klik untuk selanjutnya dan klik ini juga

Kenapa orang dari Parti Gerakan sibuk kepada siapa pintu UMNO hendak dibuka? Sampai dalam rumah UMNO pun Gerakan hendak ambil tahu ke? Dahlah Pengerusi Gerakan ini cuba meraih sokongan orang cina tentang sokongan untuk mengembalikan Chin Peng komunis tua. Sekarang nak jadi jaguh pula.

Apa sebenarnya yang Gerakan dah lakukan untuk memperkukuhkan Barisan Nasional? Bahagian Batu pun dah dilihat layu dan pengerusi bahagian terpaksa diambil alih oleh UMNO. Yang terakhir cuba menidakkan pandangan Perdana Menteri berhubong pemilihan ahli majlis kerajaan tempatan.klik disini dan klik disini

Malah Gerakan sekarang lebih menongkah arus yang akan memberi persepsi lemah dan buruk kepada kerajaan Barisan Nasional. Adalah disyorkan jika dah tak berlaga angin keluar saja dari Barisan Nasional. Parti Gerakan harus ingat bahawa selagi parti itu berpelembagaan sebagai sebuah parti berbilang bangsa, parti itu sepatutnya membela semua bangsa dan tidak terlalu cenderong kepada satu kaum sahaja.

Dah berkali kali penulis berkata "blood is thicker than water" tetapi semua tidak mahu terima hakikat. Perpaduan memang diperlukan dalam sebuah negara saperti Malaysia, tetapi taklah sampai semua kaum dirojakan menjadi satu. Hitam tetap hitam dan putih tetap putih.

No comments: